خطرات و مضرات سمپاشی منازل برای کودکان و بزرگسالان

0

نام نویسنده: adminanti

سمپاشی منازل

آیا سمپاشی ساختمان برای سلامت انسان مضر است؟

خطرات و مضرات سمپاشی منازل برای کودکان و بزرگسالان 

جای نیش پشه، ساس، کنه و … روی بدن بچه ها واقعا ناراحت کننده است. سوسک های آشپزخانه چندش و کثیف هستند ولی همه درزها و شکاف ها را پر کرده اند. از چاه فاضلاب، سوراخ های کنار سیم کشی برق و … سوسک ها و دیگر حشرات وارد خانه ها شده و به سرعت زیاد می شوند. در این حالت ناچارید سمپاشی ساختمان را به صورت اصولی انجام دهید. دیگر استفاده از اسپری های حشره کش برای از بین بردن حشرات کافی نیست.

خطرات و مضرات سمپاشی منازل برای کودکان و بزرگسالان

سمپاشی ساختمان

شرکت سمپاشی تنها مرکز معتبری است که قادر به استفاده از سموم شیمیایی قوی است. در بهترین شرکت سمپاشی پس از شناخت مشکل و تعیین نوع و مقدار سم، اقدام به سمپاشی منزل می شود. سمپاشی ساختمان شامل سمپاشی منازل ، سمپاشی مجتمع های مسکونی، سمپاشی ساختمان های اداری، سمپاشی انبار ، سمپاشی پارکینگ و به طورکلی سمپاشی خانه است.

تنها منازل مسکونی با مشکل سوسک و ساس و.. مواجه نیستند. اغلب انبارها و کارگاه های تولیدی نیز با انواع حشرات آلوده شده اند و نیاز به سمپاشی ساختمان دارند. دیده شدن چند سوسک ریز می تواند نشان دهنده صدها و هزاران سوسک ریز و درشت دیگر باشد که در شکاف دیوار پنهان شده اند.

خطرات سمپاشی ساختمان

سم می تواند بسیار خطرناک باشد. اهمیت سمپاشی ساختمان استفاده از سموم خطرناک برای سمپاشی ساس ، سمپاشی سوسک و از بین بردن حشرات است. افرادی که در این حرفه شاغل هستند باید اطلاعات دقیقی از انواع سم ها و کاربرد آن داشته باشند. چنانچه بدون آگاهی از سموم شیمیایی استفاده شود، منجر به بروز مشکلات زیادی می شود.

خطرات سمپاشی منازل بسیار جدی است و باید با آگاهی همراه باشد. بهترین شرکت سمپاشی را برای سمپاشی ساختمان انتخاب کنید تا خطرات جانی را از خود و خانواده تان دور کنید. در این مورد خانواده هایی که دارای فرزند هستند حتما مراقبت بیشتری داشته باشند.

برای سمپاشی ساختمان مسکونی، تجاری، اداری و …. بهتر است این کار را به شرکت های معتبر سمپاشی بسپارید تا بدون هیچ اسیبی به سلامت شما کار سمپاشی انجام شود.

سمپاشی منازل

خطرات سمپاشی منازل

مواد شیمیایی که برای کنترل حشرات استفاده می شود و ما آنها را از خود دور می نماییم عوارضی برای انسان ها دارند چرا برای انسانها می تواند مضر باشد؟ وقتی مواد شیمیایی اسپری می شوند برای کنترل کردن حشرات ، از راه تنفس وارد ریه های ما می شود یا از راه پوست جذب می شود روی مواد خوراکی ما می نشیند و ما انها را می خوریم .

راههایی که این مواد وارد بدن ما می گردند. مواد شیمیایی که در ترکیب این مواد به کار برده می شود عبارتند از : آبامکتین، سیفلوترین، فیپرونیل، پرمترین، بیفنترین، هیدرامتیلون، پیرتروم، بوریک اسید، دلتامترین و IGR (تنظیم کننده رشد حشرات) هستند. اثرات جانبی عوراض مواد شیمیایی می تواند فورا رخ دهد یا پس از گذشت دوره زمانی . این اثرات هم برروی انانها تاثیر می گذارند هم حیوانات خانگی

خطرات سمپاشی منازل برای حیوانات خانگی

حیوانات خانگی ممکن است در مکانهایی که این مواد وجود دارد بدوند یا دراز بکشند یا روی خز پوستشان باشد و لیس بزند و یا حتی تنفس کنند. برای از بین بردن کک و کنه ممکن است به طور مستقیم استفاده گردد و در معرض این مواد شیمایی قرار بگیرند. عوارض مواد شیمیایی بر روی حیوانات عبارتند از :

  • کم اشتهایی
  • تب
  • افزایش ضربان قلب
  • استفراغ
  • زیاد شدن آب دهان
  • اسهال
  • تشنج
  • افسردگی
  • تنگ شدن قرنیه
  • گرفتگی عضلات،
  • ضعف تنفسی (مشکل در تنفس
  • فقدان هماهنگی (مشکل در راه رفتن معمولی )

هنگامی که خیوان خانگی این عوارض را از خود نشان داد باید حیوان خانگی را نزد دامپزشک ببرید تا آلودگی زدایی شود و یا پادزهر خاصی استفاده کند. این مواد شیمیایی میتواند منجر به عوارضی گردد که میتواند حیوان خانگی را به کام مرگ بفرستد.

خطرات سمپاشی برای انسان

خطرات سمپاشی منازل برای انسان ها

انسانها همیشه در معرض خطرات سموم شیمایی که برای کنترل حشرات در خانه ، حیاط ، زمین های بایر در مزرعه و حیوانات خانگی هستند. میتوانیم این عوارض را به سه دسته ی عوارض فوری، عوارض پس از مواجهه طولانی مدت و دیگر عوارض دسته بندی نمود. عوارض فوری این عوارض به محضی که فرد در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرد رخ می دهد. در هر فرد متفاوت می باشد.

از رایج ترین اثرات جانبی این مواد :

  • سرگیجه
  • سردرد
  • گرفتگی عضلات شکم
  • تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • اشک ریزی بیش از حد
  • تاری دید
  • بزاق بیش از اندازه، و عرق کردن

با توجه به میزان زمان قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی اثرات ان نیز می تواند متفاوت باشد. وقتی به طور طولانی مدت در معرض این مواد قرار می گیری اثراتی مثل تنگی نفس یا تغییر ضربان قلب و یا مشکلات تنفسی یا مشکل راه رفتن ، تنگ شدن مردمک چشم ، از دست دادن کنترل ادرار …. به همراه دارد. در موارد خطرناک ممکن است فرد هوشیاری خود را از دست بدهد یا دچار حمله گردد.

عوارض موجود پس از مواجهه طولانی مدت

  • احساس ناخوشی
  • خستگی
  • ضعف مداوم و ناتوانی در تمرکز
  • و یادآوری چیزها.

بروز این عوارض جانبی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله، سن فرد، وضعیت سلامتی او، نوع ماده شیمیایی که در معرض آن قرار گرفته بود و میزان در معرض قرار گرفتن او.

عوارض دیگر

وضعیت پوست، این مواد شیمیایی مضر که بر روی پوست قرار می‌ گیرند و جذب بدن می ‌شوند، احتمالا شرایط پوستی مانند جوش، سمی شدن پوست و عفونت های پوستی افزایش می یابند. هنگامی که مقدار مواد سمی جذب ‌شده زیاد باشد، ممکن است واکنش های سمی جدی رخ دهد و مشکلات بیشتری در سلامتی افراد رخ دهد. اختلالات تنفسی، تماس مداوم با مواد شیمیایی کنترل کننده آفت با افزایش اختلالات تنفسی ارتباط مستقیم دارد. این اختلالات عبارتند از دشواری در تنفس، برونشیت مزمن، خس خس سینه، آسم و … .

نقص در اندام

افزایش موارد نقص اعضا به طور جهانی در حال گزارش است و انگشت اتهام همه به سمت مواد شیمیایی کنترل آفت نشانه رفته است. در 7 سال گذشته در هند، شمار مرگ های در اثر نفریت روده یا بیماری های مزمن کلیوی به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

جالب است که شمار زیادی از این قربانیان در مزارعی مشغول به کار بودند که در معرض مقدار زیادی از این مواد شیمیایی کنترل آفت برای درمان گیاهان بوده اند. آنها همچنین محصولات آن مزارع که مقادیری از این مواد را در خود داشتند نیز خورده بودند در حالی که هنوز مشخص نشده خوردن فرآورده های آلوده به این مواد شیمیایی باعث بیماری های کلیوی یا بدتر شدن آنها شده بود یا نه، اما حداقل مشخص است که وظیفه کلیه حذف این سموم از بدن است، کاری که ممکن است منجر به شکست نهایی آن اندام شود.

سرطان در کودکان

سرطان

در حالی که پاره ای از عوامل به ایجاد سرطان مرتبط هستند، برای نشان دادن این که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی کنترل آفت ممکن است عامل اصلی تشکیل سلول ‌های سرطانی در اندام‌ های مختلف بدن شود، شواهد کافی وجود دارد آسیب مغزی، شواهدی وجود دارد که نشان می‌ دهد که مواجهه طولانی ‌مدت با این مواد شیمیایی کنترل آفت می‌ تواند منجر به MCD (اختلال شناختی خفیف) و آسیب مغزی طولانی مدت شود.

این موضوع باعث می شود که کشاورزان و باغداران که در معرض این مواد قرار می گیرند، مستعد این بیماری باشند. همچنین شواهد نشان می دهند که برخی مشکلات در رشد و حتی آسیب های مغزی در کودکان ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی باشد.

عقیم شدن و ناباروری

عقیم شدن و ناباروری

در حال حاضر دانشمندان کاهش شمار اسپرم و ناباروری عمومی زنان و مردان را به مواجهه طولانی مدت با این مواد شیمیایی مربوط می دانند. اگرچه تصور می شود که افرادی که در مزارع کار می کنند، خطر بیشتری تهدیدشان می کند، اما با کاهش تعداد اسپرم به طور جهانی، به نظر می رسد خوردن غذاها با پسماند شیمیایی بر روی آنها و استفاده از روز افزون از آفت کش ها در خانه های سراسر جهان نیز ممکن است یکی از عوامل این موضوع باشد.

نقص های مادرزادی

حال نگرانی جدی درباره این وجود دارد که استفاده از سموم خانگی ممکن است اثرات مخربی بر نوزادان متولد نشده داشته باشد. در حال حاضر تصور می شود که مواجهه با این مواد شیمیایی در دوران بارداری میتواند خطر به دنیا آوردن کودکان ناقص با مشکلات قلبی، شکاف های دهانی و … را افزایش دهد

محصولات مرتبط

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE
تکنولوژی
adminanti

بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE

بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE   در این راهنمای جامع، HSE را تعریف می‌کنیم، اجزای اصلی آن را بررسی می‌کنیم، اهمیت سیستم‌های مدیریت ایمنی بهداشت و محیط را مورد بحث قرار می‌دهیم، بهترین شیوه‌ها را برجسته می‌کنیم و بر مزایای اولویت‌بندی HSE در محیط کار تأکید می‌کنیم. چه حرفه ای باشید که به دنبال

ادامه مطلب »
چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟
حشرات موذی
adminanti

چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟

چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟ عقرب ها ترس را در دل بسیاری از مردم در سراسر جهان ایجاد می کنند. این موجودات شکارچیانی مرگبار با نگرش وحشیانه و ماهیچه ای برای حمایت از آن هستند. عقرب ها مانند بسیاری از موجودات دیگر با کنترل جمعیت آفات دیگر برای محیط زیست

ادامه مطلب »
جوندگان
مبارزه با موش
adminanti

چگونه از خانه خود در برابر جوندگان محافظت کنید؟

چگونه از خانه خود در برابر جوندگان محافظت کنید؟ هجوم جوندگان بیش از یک مزاحمت است. بلکه می تواند یک خطر جدی برای سلامتی ایجاد کند. جوندگان می توانند چندین بیماری از جمله لپتوسپیروز، تولارمی، تب خونریزی دهنده همراه با سندرم کلیوی و سندرم ریوی هانتاویروس را منتقل کنند. بنابراین لازم است اقدامات پیشگیرانه برای

ادامه مطلب »