چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟

2

نام نویسنده: adminanti

چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟

چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟

عقرب ها ترس را در دل بسیاری از مردم در سراسر جهان ایجاد می کنند. این موجودات شکارچیانی مرگبار با نگرش وحشیانه و ماهیچه ای برای حمایت از آن هستند. عقرب ها مانند بسیاری از موجودات دیگر با کنترل جمعیت آفات دیگر برای محیط زیست مفید هستند. آنها همچنین منبع غذایی اصلی برای سایر حیوانات در زیستگاه طبیعی خود هستند.

عقرب ها نیش سمی دارند و می توانند سلامتی شما، خانواده و حیوانات خانگی شما را تهدید کنند. این باعث می شود وقتی وارد حیاط شما شوند، آنها را به خطر بیندازند. محافظت از خانواده، حیوانات خانگی و خانه در برابر عقرب‌ها زمانی امکان‌پذیر است که ویژگی‌های رفتاری آن‌ها را و آنچه آنها را به یک منطقه جذب می‌کند، بیاموزید. یادگیری نحوه دور نگه داشتن عقرب ها از حیاط خانه، آرامش و محیطی امن را برای شما فراهم می کند.

 

چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟

عقرب ها چیستند؟

عقرب ها در دسته ی عنکبوتیان طبقه بندی می شوند. آنها بدنی تکه تکه با چنگال، دم تکه تکه با نیش در انتها، هشت پا و چندین مجموعه چشم دارند. آنها موجوداتی مهیب و شکارچی هستند. در بیشتر موارد، آنها برای انسان کشنده نیستند، اما کودکان و افراد مسن ممکن است بیشتر مستعد نیش سمی عقرب باشند. واکنش معمول به نیش عقرب، تورم موضعی، بی حسی و درد است. در موارد شدیدتر، مشکلات تنفسی و استفراغ ممکن است رخ دهد.

چرا عقرب ها در حیاط من هستند؟

عقرب ها در جستجوی منابع غذایی از منطقه ای به منطقه ی دیگر حرکت می کنند. اگر عقرب‌هایی را دیدید که به وسایل شما نزدیک شده یا حتی وارد خانه‌تان شده اند، به احتمال زیاد حیاط و خانه‌تان شکار زیادی مانند جیرجیرک، سوسک و عنکبوت دارد. عقرب ها در جایی که طعمه یا غذای آنها نیز فراوان است، فراوان هستند. بنابراین اگر متوجه افزایش حشرات در حیاط خانه خود شده اید، حتما باید بدنبال نشانه ای از عقرب ها باشید.

علائم هجوم عقرب با مشاهده آن شروع می شود. مشاهده در طول روز نادر است، اما در مناطق خنک و سایه دار حیاط شما اتفاق ممکن است دیده شوند. عقرب ها شکارچیان شبانه بوده و بیشتر در شب فعال هستند. در طول روز، آنها به طور معمول یک سوراخ یا گودال عقرب حفر می کنند که می تواند یک متر عمق داشته باشد. این سوراخ ها می توانند نشانه دیگری از فعالیت عقرب در ملک شما باشند. دهانه سوراخ یا گودال عقرب معمولاً هلالی یا بیضی شکل است.

عقرب‌هایی که در لانه‌ها زندگی می‌کنند، شکارچیانی در کمین هستند که منتظر ورود هر طعمه احتمالی به لانه‌شان می‌مانند. عقرب‌ها بیشتر خودشان را در زیر سنگ‌ها، کنده‌ها، آشغال‌ها و تخته‌های روی زمین پنهان می کنند. عقرب پوستی که به عنوان کشنده ترین نوع عقرب در ایالات متحده شناخته می شود، می تواند بر روی سطوح عمودی، از جمله درختان، پیدا شود.

 

چگونه عقرب ها را از خانه خود دور نگه دارید؟

وقتی در حیاط خود عقرب دارید، احتمالاً آنها را در خانه خود نیز خواهید داشت. بهترین راه برای دور نگه داشتن آنها از بین بردن مواردی است که باعث جذب عقرب می شوند. اگر از تمام آفات دیگری که ممکن است برای عقرب‌ها جذاب باشند مراقبت کنید، آنها دلیلی برای حضور در خانه شما نخواهند داشت و برای جستجوی منابع غذایی پایدار به بیرون برمی‌گردند.

عقرب ها نیز به آب نیاز دارند و در جستجوی منابع آب به فضای خصوصی شما حمله می کنند. شیرآلات یا لوله های دارای نشتی و سایر مسائل رطوبتی در خانه شما باید رفع شوند تا از پناه بردن هر گونه آفات به داخل جلوگیری شود. همچنین باید مناطقی از فونداسیون خود را که دارای شکاف ها یا سوراخ هایی هستند که عقرب ها می توانند راه خود را در آن پیدا کنند و همه آنها را ببندند، پیدا کنید.

چگونه به طور طبیعی از شر عقرب خلاص شویم؟

گفته می شود که استفاده از اسانس ها باعث دور نگه داشتن عقرب ها می شود. روغن‌های مختلفی که برای جلوگیری از عقرب پیشنهاد می‌شود عبارتند از: دارچین، اسطوخودوس، سدر و نعناع. رقیق کردن آنها در روغن حامل یا مقادیر کمی آب به شما امکان می دهد اسپری هایی بسازید که می توانند در مناطق مشکل دار عقرب استفاده شوند. از این اسپری ها می توان در اطراف قرنیزها، درها، طاقچه ها و اطراف پایه های خانه نیز استفاده کرد.

یک روش اثبات شده برای خلاص شدن از شر عقرب ها به طور طبیعی استفاده از کیسه های کرفس کوچک و مرطوب است. این کیسه های باز باید در مناطقی در خانه و در ملک شما که در آن عقرب مشاهده شده است قرار داده شود. پس از گذاشتن کیسه های کرفس در یک شب، می توانید با احتیاط زیر و داخل کیسه ها را از نظر وجود عقرب بررسی کنید و سپس عقرب را دور بیندازید و دوباره از کیسه گونی استفاده کنید. می توان این کار را تا زمانی تکرار کرد که دیگر نشانه ای از فعالیت عقرب وجود نداشته باشد.

پیشگیری از عقرب

اغلب اغراق شده است، اما پیشگیری بهترین برنامه برای دور نگه داشتن آفاتی مانند عقرب ها از حیاط خانه شماست. انجام اقدامات پیشگیرانه برای ایجاد محیطی امن برای لذت بردن خانواده و حیوانات خانگی ضروری است. چند قدمی که می توانید انجام دهید تا حیاط خود را برای عقرب ها و سایر آفات کمتر جذاب کنید به شرح زیر است:

  • درختان و بوته های محوطه سازی باید از کنار خانه شما نگهداری و اصلاح شوند. عقرب ها می توانند از شاخ و برگ های بیش از حد رشد کرده به عنوان پل برای رسیدن به پنجره ها و در غیر این صورت ورودی های غیر قابل دسترس به خانه شما استفاده کنند. سایه بیش از حد ایجاد شده توسط چنین رشد بیش از حد می تواند مکان ایده آلی را برای پنهان شدن عقرب ها در طول روز فراهم کند.
  • چمن و سایر انواع پوشش گیاهی زمین را مرتب و تمیز نگه دارید. با این کار تعداد مکان هایی که عقرب ها می توانند در آن پناه بگیرند را کاهش می دهد.
  • فقط مواد ضروری را در حیاط خود نگه دارید و استفاده از وسایل تزئینی مانند سنگ را محدود کنید. فوراً برس‌ها، توده‌های چوب، تجهیزات چمن‌زار و هر نوع آشغال پوششی زمین را بردارید. با از بین بردن توانایی پنهان شدن عقرب ها در طول روز، حیاط خود را تا جایی که می توانید برای عقرب ها غیر جذاب کنید.

زمانی که عقرب ها به اموال شما نفوذ کرده باشند، می توانند مشکل مهمی باشند. آنها خطر سلامتی برای فرزندان شما، اعضای بزرگتر خانواده و حیوانات خانگی شما دارند. انجام اقدامات سریع و مناسب برای خلاص شدن از شر عقرب ها و دور نگه داشتن آنها از خانه و حیاط خانه به محافظت از عزیزانتان کمک می کند. شرکتهایی مانند مکین کنترل اطلاعات و محصولات و توانمندی هایی در اختیار دارند که برای داشتن و ساختن حیاط و محیطی عاری از آفات به آنها نیاز دارید.

 

منبع:

https://bulwarkpestcontrol.com/how-to-keep-scorpions-out-of-your-yard-2

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟»

  1. سلام
    ممنون بابت مقاله جالبتون.
    شما چه راهکاری برای مقابله با عقرب دارین؟ شنیدم سم دارین برای این کار.
    ما تو خونه مون یک یا دوبار عقرب دیدیم.

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.

    1. سلام سانان عزیز
      برای عقرب می تونین از سم های آلفاکیل و پرموکیل ما استفاده بکنین و خیالتون راحت باشه از بابت عملکرد.
      ممنون که همراهی می کنین.
      باز هم اگر سوال یا مساله ای بود حتما مطرح بکنین در خدمتتون هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

اطلاعات، تصاویر و حقایقی درباره سوسک ها
حشرات موذی
adminanti

اطلاعات، تصاویر و حقایقی درباره سوسک ها

اطلاعات، تصاویر و حقایقی درباره سوسک ها   برای آشنایی با سوسک‌ها، از جمله نحوه ورود آنها به خانه و نحوه حذف آنها، شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنیم. سوسک ها چیزی بیش از حشرات هستند. وجود سوسک‌ها می‌تواند با نگرانی‌های سلامتی همراه باشد، زیرا به عنوان حامل انواع بیماری‌زا شناخته شده‌اند

ادامه مطلب »
بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE
تکنولوژی
adminanti

بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE

بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE   در این راهنمای جامع، HSE را تعریف می‌کنیم، اجزای اصلی آن را بررسی می‌کنیم، اهمیت سیستم‌های مدیریت ایمنی بهداشت و محیط را مورد بحث قرار می‌دهیم، بهترین شیوه‌ها را برجسته می‌کنیم و بر مزایای اولویت‌بندی HSE در محیط کار تأکید می‌کنیم. چه حرفه ای باشید که به دنبال

ادامه مطلب »
چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟
حشرات موذی
adminanti

چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟

چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟ عقرب ها ترس را در دل بسیاری از مردم در سراسر جهان ایجاد می کنند. این موجودات شکارچیانی مرگبار با نگرش وحشیانه و ماهیچه ای برای حمایت از آن هستند. عقرب ها مانند بسیاری از موجودات دیگر با کنترل جمعیت آفات دیگر برای محیط زیست

ادامه مطلب »