اطلاعات، تصاویر و حقایقی درباره سوسک ها

2

نام نویسنده: adminanti

اطلاعات، تصاویر و حقایقی درباره سوسک ها

اطلاعات، تصاویر و حقایقی درباره سوسک ها

 

برای آشنایی با سوسک‌ها، از جمله نحوه ورود آنها به خانه و نحوه حذف آنها، شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنیم.

سوسک ها چیزی بیش از حشرات هستند. وجود سوسک‌ها می‌تواند با نگرانی‌های سلامتی همراه باشد، زیرا به عنوان حامل انواع بیماری‌زا شناخته شده‌اند که می‌توانند باعث انواع بیماری‌ها بویژه بیماری‌هایی مانند اسهال خونی، اسهال، وبا و تب حصبه شوند. به طور معمول، سوسک ها همچنین یک ماده آلرژی زا تولید می کنند که به ویژه در کودکان باعث حملات آسم می شود. بیش از 14 میلیون خانه آمریکایی گزارش داده اند که با سوسک ها برخورد کرده اند.

خلاص شدن از شر این حشرات برای همیشه، می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، یکی از اولین گام‌ها برای مراقبت از مشکل سوسک در خانه، آشنایی با این آفات و نحوه مبارزه با آنها است.

 

درک سوسک ها

سوسک ها گروهی باستانی از حشرات هستند که حدود 300 میلیون سال پیش ظاهر شدند. در حالی که بیش از 4600 گونه مختلف وجود دارد، تنها حدود 30 مورد از آنها گاهی در خانه ها و ساختمان های دیگر یافت می شود. در حالی که سوسک ها می توانند شهرت بدی داشته باشند، تقریباً تنها یک درصد از سوسک ها آفت محسوب می شوند. این حشرات زنده مانده اند. آنها می توانند روزها بدون غذا یا آب و تا 45 دقیقه بدون هوا بمانند.

 

سوسک ها چه شکلی هستند؟

بدن سوسک صاف، بیضی شکل و در لمس، چرب است. گونه ها از نظر اندازه متفاوت هستند و اندازه بزرگترین آنها به شش اینچ می رسد. رایج ترین انواع سوسک ها عبارتند از: سوسک آمریکایی، سوسک آلمانی، سوسک نوار قهوه ای و سوسک شرقی.

 

آیا سوسک ها گاز می گیرند؟

سوسک ها می توانند انسان را گاز بگیرند، اما این یک اتفاق بسیار نادر است. تنها دلیلی که سوسک ممکن است یک فرد را گاز بگیرد کمبود طولانی مدت تغذیه است. در خانه های آمریکایی، سوسک ها همیشه غذای کافی را بدون نیاز به گاز گرفتن پیدا می کنند.

 

رفتار سوسک

رفتار سوسک بسته به نوع سوسری که در دست است می تواند متفاوت باشد. اما در کل این حشرات شب زنده‌دار هستند. آنها در طول روز استراحت می کنند و در طول عصر به دنبال غذا می گردند یا حرکت می کنند. فعالیت سوسک ها حدود سه ساعت قبل از غروب خورشید به اوج خود می رسد. سوسک ها دریانوردهای خوبی هستند. آنها یاد می گیرند که غذا در محیط اطراف کجاست و یک سیستم مسیر برای جستجوی آن طراحی می کنند.

چرخه زندگی یک سوسک سه مرحله دارد: تخم، پوره و بالغ. طول عمر از گونه ای به گونه دیگر متفاوت است اما معمولا بین 6 تا 15 ماه طول می کشد.

این آفات بسیار اجتماعی هستند. آنها در خانواده هایی زندگی می کنند که معمولاً از تعداد مساوی زن و مرد تشکیل شده است. مطالعات نشان می دهد سوسک هایی که خارج از یک جامعه یا خانواده زندگی می کنند می توانند به سندرم انزوا مبتلا شوند.

 

سوسک ها کجا زندگی می کنند؟

سوسک ها ترجیح می دهند نزدیک به یک منبع آب قابل اعتماد مانند شیرهای آب در آشپزخانه یا حمام زندگی کنند. آنها جذب آب می شوند و به دنبال فضاهای مرطوب و تاریک هستند. در یک خانه یا آپارتمان، می توانید یک سوسک را در موارد زیر پیدا کنید:

مبلمان

کمد

زهکشی ها

لوازم خانگی

جعبه ها

کتاب ها

سقف ها

انبارها

ترک در دیوارها

از آنجایی که سوسک ها شبگرد هستند، سعی می کنند در طول روز پنهان شوند. هنگامی که منابع نور ناپدید می شوند، آنها از مخفیگاه خود بیرون می آیند.

آنها می توانند در خارج از خانه هم زندگی کنند:

تنه درختان

بوته زار

فاضلاب

لوله های تخلیه

سطل های زباله

 

برخلاف بسیاری از انواع دیگر حشرات، سوسک ها لانه نمی سازند. آنها به سادگی یک مکان تاریک و مرطوب پیدا می کنند و با خانواده خود در آنجا زندگی می کنند.

چه انواع مختلفی از سوسک ها در ایالات متحده زندگی می کنند؟

در حالی که هزاران گونه مختلف سوسک وجود دارد، اینها رایج ترین انواع سوسک ها هستند که در خانه ها در سراسر ایالات متحده یافت می شوند.

 

سوسک آمریکایی

سوسک های آمریکایی معمولاً 1.4 تا 1.6 اینچ طول دارند. رشد برخی از آنها به بیش از دو اینچ می رسد. این سوسک ها قرمز مایل به قهوه ای با نوار زرد در پشت سرشان هستند. این آفات دارای بال هایی هستند که می توانند آنها را در فاصله کوتاهی حمل کنند.

 

سوسک های ماده آمریکایی در طول عمر خود بیش از 300 پوره تولید می کنند. تولید مثل آنها بستگی به شرایطی دارد که در آن زندگی می کنند. ماده ها بیشتر از نرها عمر می کنند. برخی از آنها می توانند تا دو سال زندگی کنند.

سوسک های آمریکایی محیط های مرطوب را ترجیح می دهند. با وجود نام آمریکایی، این سوسک ها در سراسر جهان وجود دارند.

سوسک های آمریکایی همه چیزخوار هستند. آنها اقلامی مانند میوه های تخمیری را ترجیح می دهند اما می توانند شیرینی و نشاسته نیز بخورند. آنها حتی به خوردن اقلام آرایشی و بهداشتی معروف بوده اند.

سوسک های نوار قهوه ای

سوسک های با نوار قهوه ای معمولاً به رنگ قهوه ای مایل به قرمز تا قهوه ای تیره هستند. هر دو نر و ماده این گونه دارای دو نوار زرد رنگ در سراسر بدن خود هستند. آنها بال دارند، اما فقط نرها می توانند از آنها برای پرواز در مسافت های کوتاه استفاده کنند. طول عمر آنها حدود 11 ماه است.

در مقایسه با بستگان سوسک آمریکایی خود، این سوسک ها کوچک هستند. بزرگترین نرها فقط حدود نیم اینچ اندازه دارند. یک سوسک زن با نوار قهوه ای در طول عمر خود می تواند حدود 250 پوره تولید کند. این سوسک ها در حالی که بیشتر شبانه هستند، گاهی اوقات در طول روز به اطراف حرکت می کنند.

سوسک‌های با نوار قهوه‌ای دماهای گرم را در حدود 77 درجه فارنهایت تا 91 درجه فارنهایت ترجیح می‌دهند. آنها تقریباً هر چیزی را می خورند که دارای یک جزء ارگانیک باشد.

سوسک های آلمانی

سوسک های آلمانی یکی از رایج ترین گونه های سوسک در جهان هستند. معمولاً حدود نیم اینچ طول دارند. بدن آنها قهوه ای کم رنگ با دو نوار قهوه ای تیره در پشت سرشان است. این سوسک ها فوق العاده پرکار هستند. یک سوسک آلمانی ماده می تواند در شرایط ایده آل سالانه 10000 پوره تولید کند.

این سوسک‌ها می‌توانند تا یک سال کامل زندگی کنند و تقریباً هر چیزی را که از راه دور ارگانیک است بخورند، از جمله چرم و مایعات بدن.

 

سوسک های آلمانی بال دارند، اما نمی توانند پرواز کنند. برخی از آنها می توانند با سرعت سه مایل در ساعت بدوند. این آفات عاشق مکان های گرم و مرطوب مانند آشپزخانه و حمام هستند.

سوسک های شرقی

طول سوسک های شرقی حدود یک اینچ است و ماده های این گونه کمی بلندتر از نرها هستند. این آفات معمولا تا شش ماه عمر می کنند. منبع غذایی مورد علاقه آنها مواد آلی در حال پوسیدگی است.

این حشرات دارای بدن قهوه ای تیره یا سیاه هستند. در حالی که سوسک های شرقی بال دارند، نه نر و نه ماده نمی توانند پرواز کنند. سوسک های شرقی در طول زندگی خود تا 600 پوره تولید می کنند.

علائم هجوم سوسک

از آنجایی که سوسک ها عاشق پنهان شدن و بیرون آمدن در شب هستند، ممکن است همیشه آنها را نبینید. با این حال، اغلب می توانید علائم زیر را در مورد آلودگی سوسک مشاهده کنید:

فضولات سوسک (به شکل استوانه ای، سیاه، به اندازه حدود 2 میلی متر)

علائم اسمیر (قهوه ای و به شکل نامنظم)

پوست ریختن

بوی غیر معمول

 

به محض اینکه متوجه این علائم شدید، مهم است که سریع عمل کنید تا هجوم را از بین ببرید. سوسک ها به سرعت تکثیر می شوند و می توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند.

سوسک ها چه آسیب هایی می توانند داشته باشند؟

از آنجایی که سوسک ها تقریباً هر چیزی را می خورند، می توانند به کاغذ دیواری، حروف، پارچه، لباس و مبلمان آسیب برسانند. در حالی که ممکن است در ابتدا آسیب کمتر به نظر برسد، هجوم سوسک قابل توجه می تواند مشکلات قابل مشاهده ایجاد کند. سوسک ها به دلیل فعالیت خود می توانند بسیاری از محصولات غذایی را نیز آلوده کنند.

 

سوسک‌ها علاوه بر آسیب به خانه و دارایی‌تان، حامل باکتری‌هایی هستند که اگر با غذای شما تماس پیدا کنند، می‌توانند منجر به سالمونلا، استرپتوکوک و استافیلوکوک شوند.

 

مکین کنترل چگونه با سوسک ها در خانه شما رفتار می کند

از بین بردن سوسک ها یک چالش جدی است. در حالی که بسیاری از صاحبان خانه درمان‌های خانگی مانند تله‌ها یا دافع‌های DIY را امتحان می‌کنند، حشرات تمایل دارند آنها را نادیده بگیرند و با جمعیت بیشتری مراجعه کنند.

 

در مکین کنترل، ما رویکردی جامع برای از بین بردن سوسک‌ها داریم که شامل انواع روش‌های حرفه‌ای است. همین امروز با مکین کنترل تماس بگیرید تا یک پیشنهاد رایگان دریافت کنید و اولین قدم ها را برای کنترل مشکل سوسک خود بردارید.

 

https://www.terminix.com/cockroaches/?ite=230&ito=1226&itq=fa2aa33c-7ad0-48c8-8a4a-ba7112a35a76&itx%5Bidio%5D=19700000

 

اشتراک گذاری

2 دیدگاه دربارهٔ «اطلاعات، تصاویر و حقایقی درباره سوسک ها»

    1. خوشحالیم که از این مطلب استفاده کرده اید.
      اگر دوست دارید اطلاعاتی در زمینه آفات دیگر هم در سایت بارگذاری کنیم، لطفا بیان بفرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

اطلاعات، تصاویر و حقایقی درباره سوسک ها
حشرات موذی
adminanti

اطلاعات، تصاویر و حقایقی درباره سوسک ها

اطلاعات، تصاویر و حقایقی درباره سوسک ها   برای آشنایی با سوسک‌ها، از جمله نحوه ورود آنها به خانه و نحوه حذف آنها، شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنیم. سوسک ها چیزی بیش از حشرات هستند. وجود سوسک‌ها می‌تواند با نگرانی‌های سلامتی همراه باشد، زیرا به عنوان حامل انواع بیماری‌زا شناخته شده‌اند

ادامه مطلب »
بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE
تکنولوژی
adminanti

بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE

بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE   در این راهنمای جامع، HSE را تعریف می‌کنیم، اجزای اصلی آن را بررسی می‌کنیم، اهمیت سیستم‌های مدیریت ایمنی بهداشت و محیط را مورد بحث قرار می‌دهیم، بهترین شیوه‌ها را برجسته می‌کنیم و بر مزایای اولویت‌بندی HSE در محیط کار تأکید می‌کنیم. چه حرفه ای باشید که به دنبال

ادامه مطلب »
چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟
حشرات موذی
adminanti

چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟

چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟ عقرب ها ترس را در دل بسیاری از مردم در سراسر جهان ایجاد می کنند. این موجودات شکارچیانی مرگبار با نگرش وحشیانه و ماهیچه ای برای حمایت از آن هستند. عقرب ها مانند بسیاری از موجودات دیگر با کنترل جمعیت آفات دیگر برای محیط زیست

ادامه مطلب »