چگونه از خانه خود در برابر جوندگان محافظت کنید؟

0

نام نویسنده: adminanti

جوندگان

چگونه از خانه خود در برابر جوندگان محافظت کنید؟

هجوم جوندگان بیش از یک مزاحمت است. بلکه می تواند یک خطر جدی برای سلامتی ایجاد کند. جوندگان می توانند چندین بیماری از جمله لپتوسپیروز، تولارمی، تب خونریزی دهنده همراه با سندرم کلیوی و سندرم ریوی هانتاویروس را منتقل کنند. بنابراین لازم است اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از خانه خود در برابر جوندگان و حفظ امنیت خانواده خود انجام دهید.

 

نقاط ورودی را حذف کنید

جوندگان از هر سوراخ کوچکی که پیدا کنند برای ورود به خانه شما استفاده می کنند. دودکش ها، دریچه ها و پنجره ها را مرتبا نگاه کرده و پایش کنید. جاروها را در امتداد پایین درها قرار دهید. خانه خود را به دقت از نظر وجود سوراخ یا ترک بررسی کنید، به خصوص آن جاهایی را که لوله ها یا کابل ها وارد خانه می شوند. اینها را با درزگیر ببندید. به پشت بام بروید و آنجا را به دقت از نظر سوراخ سمبه ها و نقاط ورودی بررسی کنید. هر زمان که از شومینه استفاده نمی شود درپوش دودکش را ببندید.

اگر خانه شما از آجر یا سنگ ساخته شده باشد، بالا رفتن از سطح ناهموار آن برای جوندگان آسان خواهد بود. لوله های عمودی نزدیک خانه نیز معمولاً قابل بالا رفتن هستند. لوله ها و سطوح بیرونی را با یک نوار 30 سانتی متری رنگ براق حداقل در فاصله یک متری از زمین رنگ کنید تا امکان بالا رفتن جوندگان سلب شود.

مواد غذایی را به صورت صحیح نگهداری کنید

غذای محافظت نشده می تواند به عنوان یک طعمه برای جوندگان عمل کند. تمام مواد غذایی را در ظروف دربسته نگهداری کنید تا جوندگان نتوانند از داخل جعبه مقوایی آن را نیش بزنند تا به مهمانی داخل غذا دسترسی پیدا کنند. هرگز غذا را بیرون روی پیشخوان آشپزخانه یا در سینک نگذارید. سطل های زباله را مرتب خالی کنید.

مراقب رطوبت راکد باشید

هر نوع آب راکد، منبع آب مفیدی را در خانه شما برای جوندگان فراهم می کند. این رطوبت به خودی خود یک خطر برای سلامتی است، زیرا می تواند کپک و قارچ انگلی ایجاد کند. مراقب نشتی لوله ها یا گرفتگی فاضلاب باشید. تمام منابع آب بالقوه برای آفات خانگی را حذف کنید.

محوطه خود را تمیز کنید

درختچه ها و چمن های بلند را از خانه دور کنید تا بتوانید اطراف ساختمان را ببینید. این کار به دور نگه داشتن جوندگان کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که شما همیشه دید خوبی از مناطق مشکل دار احتمالی دارید. شاخه های درخت را به عقب ببرید تا روی خانه یا نزدیک خانه شما آویزان نشوند و انگورها را از بیرون خانه جدا کنید. اینها به جوندگان یک نردبان مناسب برای رسیدن به اتاق زیر شیروانی یا طبقه بالایی شما ارائه می دهند. توده های چوب را حداقل 6 متر از خانه دور نگه دارید، زیرا جوندگان ممکن است از آنها به عنوان یک بندر امن استفاده کنند.

با یک حرفه ای تماس بگیرید

اگر علیرغم تلاش خود مشکوک به هجوم جوندگان هستید، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید. یک نابودگر آگاه می تواند به شما کمک کند تا جوندگانی را که در حال حاضر در محل زندگی خود هستند دستگیر کنید و نقاط ورود احتمالی را شناسایی کنید. بنابراین می توانید از مشکلات اضافی در آینده جلوگیری کنید. اگر در خانه خود فضولات جوندگان یا مواد لانه پیدا کردید، هنگام تمیز کردن این آشغال ها مراقب باشید. از دستکش و ماسک صورت استفاده کنید و روش‌های تمیز کردن مرطوب را تمرین کنید تا ویروس‌های موجود در هوا را تحریک نکنید.

همیشه مراقب علائم هجوم احتمالی جوندگان باشید تا بتوانید به سرعت برای از بین بردن هر گونه مشکلی که رخ می دهد اقدام کنید. خانه خود را به صورت فصلی برای یافتن سوراخ‌ها، ترک‌ها یا سایر نقاط ورودی احتمالی بررسی کنید و فوراً آنها را مهر و موم کنید. این امر به ویژه در هوای خنک بسیار مهم است، زمانی که متوجه می‌شوید که جوندگان به‌ویژه برای ورود به داخل مضطرب هستند.

 

منبع : https://bulwarkpestcontrol.com/how-to-protect-your-home-from-rodents

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

اطلاعات، تصاویر و حقایقی درباره سوسک ها
حشرات موذی
adminanti

اطلاعات، تصاویر و حقایقی درباره سوسک ها

اطلاعات، تصاویر و حقایقی درباره سوسک ها   برای آشنایی با سوسک‌ها، از جمله نحوه ورود آنها به خانه و نحوه حذف آنها، شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنیم. سوسک ها چیزی بیش از حشرات هستند. وجود سوسک‌ها می‌تواند با نگرانی‌های سلامتی همراه باشد، زیرا به عنوان حامل انواع بیماری‌زا شناخته شده‌اند

ادامه مطلب »
بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE
تکنولوژی
adminanti

بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE

بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE   در این راهنمای جامع، HSE را تعریف می‌کنیم، اجزای اصلی آن را بررسی می‌کنیم، اهمیت سیستم‌های مدیریت ایمنی بهداشت و محیط را مورد بحث قرار می‌دهیم، بهترین شیوه‌ها را برجسته می‌کنیم و بر مزایای اولویت‌بندی HSE در محیط کار تأکید می‌کنیم. چه حرفه ای باشید که به دنبال

ادامه مطلب »
چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟
حشرات موذی
adminanti

چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟

چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟ عقرب ها ترس را در دل بسیاری از مردم در سراسر جهان ایجاد می کنند. این موجودات شکارچیانی مرگبار با نگرش وحشیانه و ماهیچه ای برای حمایت از آن هستند. عقرب ها مانند بسیاری از موجودات دیگر با کنترل جمعیت آفات دیگر برای محیط زیست

ادامه مطلب »