راهنمای خرید حشره کش برقی

0

نام نویسنده: adminanti

راهنمای خرید حشره کش برقی

از گذشته های دور تا کنون حشرات به شکل های مختلف در زندگی انسان نقش داشته اند و می توان گفت حشرات موذی یکی از معضلات های جدایی ناپذیر زندگی انسانی بودند و هستند. حشرات موذی علاوه بر آلوده کردن محیط و انتقال برخی از عوامل بیماری زا به انسان ، در بعضی از موارد انسان ها را نیش می زنند. انسان ها همواره به دنبال راه هایی بودند که از شر حشرات مزاحم و موذی خلاص شوند اما در نهایت همیشه این حشرات هستند که می توانند با حضور خود در خانه های ما انسان ها ایجاد مزاحمت کنند و در واقع پیروز جنگ بین انسان ها و حشرات را همیشه حشرات پیروز می شدند. در جامعه امروزی تقریبا می توان گفت که با استفاده زیاد مواد شیمیایی از تعداد حشرات مضر کاسته  شده است، اما میدانیم و می بینیم که همچنان حشرات در فعالیت در محیط زیست انسان هستند.

یکی از حشراتی که با آنها بسیار سر و کله میزنیم پشه ها هستند. پشه ها انواع مختلف دارند و یکی از سمج ترین و مقاوم ترین حشرات هستند. در واقع پشه ها حامل مقدار زیادی میکروب نیز هستند و به هرکجا وارد شوند با خود میکروب میبرند و افرادی که در آن مکان حضور دارند را با خطر ابتلا به بیماری های مختلف رو به رو می کنند. پشه ها نیز انواع مختلفی دارند و یکی از انواع بسیار مضر و نام آشنای آن می توان مالاریا را نام برد که همه ما حداقل یک بار نام آن را شنیده ایم. سوسک ها نیز دیگر حشرات موذی و مزاحم هستند که همواره با ظاهر چندش آور خود ، آرامش را از زندگی ما سلب کرده اند. برخی از افراد که به بیماری فوبیای حشرات موذی مبتلا هستند ، گاهی بسیار از این موجودات می ترسند.

 در مجموع زمانی که در یک محیطی زندگی می کنیم که در آن محیط حشرات مضر زندگی می کنند باید تا میتوانیم مواظب سلامتی خود باشیم و تا می توان به هر روشی این حشرات مضر را از خود دور کنیم و از بین ببریم. با پیشرفت علم و کلافه شدن انسان ها از وجود حشرات مزاحم ، دانشمندان بر این آمدند که راه حلی برای این موضوع بیابند ، راه حلی که هم اکنون همه ما از آن استفاده می کنیم، یعنی همان حشره کش ها. از زمانی که حشره کش ها وارد بازار شدند تقریبا می توان گفت که ما انسان ها نیز از شر حشره ها راحت شدیم و دیگر لازم نیست نگران این باشیم که مبادا حشرات به ما و کودکان ما که بسیار حساس هستند صدمه بزنند. در هر خانه ای حشره کش وجود دارد و یکی از الزامات خانه می باشد چرا که ما همیشه مورد تهدید حشرات هستیم. البته خود حشره کش ها هم چندان برای انسان بی خطر نیستند و گاها می توانند بسیار مضر هم باشند، مخصوصا برای کودکان و سالمندان که بدن های ضعیفی دارند . پس نکته اصلی استفاده از حشره کش ها رعایت اصول ایمنی است. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید حشره کش ها را به شما معرفی کنیم. چنانچه قصد خرید حشره کش را دارید ، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع حشره کش ها

 حشره کش ها به دو نوع اصلی تقسیم می شوند ، حشره کش های خانگی و حشره کش های کشاورزی که ما در این مقاله به معرفی حشره کش های خانگی می پردازیم.

حشره کش های خانگی نیز خود به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از حشره کش های شیمیایی ، حشره کش های راکتی و حشره کش های برقی که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

  1. حشره کش های شیمیایی

 اسپری حشره کش، پودر حشره کش ، حشره کش های مایع ، اسپری های حشره کش بدون بو ، حشره کش ترکیبی ، چسب حشره کش و … انواعی از حشره کش های شیمیایی هستند.

هر کدام از حشره کش های گفته شده ویژگی هایی دارند ، به عنوان مثال اسپری ها از قدرتمند ترین و کارآمد ترین حشره کش های موجود هستند و به سرعت می توانند حشره های مشخص (مرتبط با نوع اسپری) را از پا در آورند. البته این نوع حشره کش ها از مضر ترین حشره کش ها هم برای ما به شمار می آیند. در هنگام استفاده اس حشره کش به صورت اسپری باید مراقب باشیم که خودمان را قربانی نکنیم. استفاده از حشره‌کش‌ در فضای بسته خانه خطرناک است و پیش از استفاده از این مواد باید در و پنجره‌ها را کاملا باز و پس از استفاده مدتی محل را ترک کرد. بهتر است در مصارف خانگی از انواع حشره‌کش اسپری استفاده شود و در هر بار استفاده به اندازه سه تا چهار پاف اسپری کافی است و باید تا 10 دقیقه کسی وارد اتاق نشود. زنان باردار، کودکان و افراد مسن بیشتر در معرض مسمومیت ناشی از تماس با حشره‌کش‌ شیمیایی قرار دارند. اثر سموم موجود در حشره‌کش‌‌ها بسته به نوعی که مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، می‌‌تواند تا مدت‌‌ها روی در و دیوار خانه باقی بماند و در صورت تماس فیزیکی افراد خانه، وارد گردش خون و بروز اختلالات گوارشی شود.

  1. حشره کش های راکتی

این حشره کش ها درواقع فقط برای کشتن حشرات بالدار و ریز استفاده می شوند. شکل این حشره کش ها شبیه راکت تنیس است و دارای یک دسته و یک توری هستند. توری این حشره کش ها دارای جریان الکتریکی است و با نزدیک کردن توری آن به حشرات پرنده مثل پشه و مگس ، جرقه حاصل از جریان الکتریکی راکت این حشرات را می سوزاند و پودر می کند.

  1. حشره کش های برقی

حشره کش های برقی خود به دو دسته تقسیم می شوند. نوع اول برای کار کردن نیاز به قرص های مخصوص دارند. قرص های حشره کش هم از جمله حشره کش هایی هستند که در چند سال اخیر پای خود را به خانه های ما باز کرده اند نحوه کار قرص ها به این صورت است که این قرص‌ها حاوی ماده‌ای هستند که با مختل ‌کردن سیستم اعصاب حشرات باعث مرگ ‌آنها می‌شوند. قرص ها هم مضراتی دارند و کاملا بی خطر نیستند ، قرص‌‌های حشره‌کش، همان‌‌طور که روی اعصاب حشرات اثر می‌‌گذارد، می‌‌تواند به مرور زمان روی اعصاب پاراسمپاتیک انسان هم تاثیر نامطلوب بگذارد. ضمن این‌که پودر یا بخاراتی که از قرص‌های حشره‌کش ساطع می‌شود می‌تواند به ریه افراد بخصوص سالمندان راه یابد و باعث خس‌ خس سینه، تنگی نفس، سرفه‌ شدید یا حمله آسم شود. مواردی که در هنگام استفاده از قرص های حشره کش باید استفاده کنیم مثلا دستگاه حشره‌کش را روی فرش یا نزدیک محل خورد و خوراک و اتاق خواب قرار ندهید، ضمن این که آن را در جهتی نگذارید که نور آن به صورت مستقیم به سمت شما بتابد. در صورتی که دستگاه برقی حشره‌کش روشن است از دست‌زدن به میله‌‌های آن اجتناب کنید و پیش از جا‌به‌جا کردن، آن را خاموش کنید.

 

نوع دیگر حشره کش های برقی ، حشره کش هایی هستند که نیاز به قرص و … ندارند. بلکه با اتصال آن ها به برق نوری را از خود ساطع می کنند که حشرات به آن جذب می شوند و تاریک کردن محیط ، عملا حشره ها راهی جز نزدیک شدن به آن ندارند و پس از نزدیک شدن حشرات به صفحات دارای جریان الکتریکی ، با جرقه ای که به آن ها اصابت می کند از بین می روند. حشره کش های برقی ، خطرات زیست محیطی ندارند و قیمت آن ها نسبت به انواع دیگر بالاست اما یکی از بزرگترین معایب آن ها این است که فقط برای حشرات بالدار قابل استفاده اند.

شرکت های سازنده

شرکت هاي زيادي در زمينه توليد حشره کش ها فعاليت مي کنند.شرکت های اتک ، پیف پاف ، تارومار و … در زمینه تولید حشره کش های شیمیایی فعالیت می کنند. شرکت های شهاب ، ام دی ، دلتراپ ، کیل پست ، هونگ جیان ، شعاع و … از مطرح ترین شرکت های تولید کننده حشره کش های برقی هستند.

قیمت

قیمت حشره کش ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به نوع حشره کش ، شرکت سازنده ، ابعاد و اندازه و … اشاره کرد. به طور کلی قیمت حشره کش ها در بازار ایران بین 10 هزار تومان تا 10 میلیون تومان است.

پیشنهاد می کنیم پیش از خرید حتما بودجه خود را معین کنید. همچنین سعی کنید برای نابودی حشرات بالدار و پرنده ، از حشره کش های برقی استفاده کنید. می توانید برای از بین بردن سایر حشرات موذی مثل سوسک ها و … از سوسک کش ها و حشره کش های شیمیایی استفاده کنید.

از انجا که اکثر کارخانجات تحت لیسانس شرکت های اروپایی حق استفاده از حشره کشهای برقی را ندارند لذا به عنوان تنها تولید کننده حشره کش چسبی در ایران و خاورمیانه این افتخار را داریم که به کمک صنایع غذایی کشور آمده و رضایت شرکتهای طرف قرارداد را برآورده سازیم . حشره کش چسبی فاقد هرگونه صدا نیز میباشد. صفحات چسبناک معمولا دو ماه یکبار و در صورتی که حشره زیاد باشد ماهیانه باید تعویض گردد.  این حشره کش با استفاده از دو لامپ UV حشرات را به سوی خود جذب و با توجه به صفحه چسبناکی که در سطح زیرین لامپ ها قرار گرفته حشرات بعد از نشستن دیگر قادر به پرواز مجدد نیستند و با کوچکترین حرکت و جنب و جوش بال های حشره نیز بر روی سطح چسب دار چسبیده و بعد از مدتی از پا درمیایند. البته این قوانین اکثرا به کارخانجات مواد غذایی حساس مثل شیر خشک و غذای کودک و کارخانجات مشابه اعمال میشود. 

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE
تکنولوژی
adminanti

بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE

بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE   در این راهنمای جامع، HSE را تعریف می‌کنیم، اجزای اصلی آن را بررسی می‌کنیم، اهمیت سیستم‌های مدیریت ایمنی بهداشت و محیط را مورد بحث قرار می‌دهیم، بهترین شیوه‌ها را برجسته می‌کنیم و بر مزایای اولویت‌بندی HSE در محیط کار تأکید می‌کنیم. چه حرفه ای باشید که به دنبال

ادامه مطلب »
چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟
حشرات موذی
adminanti

چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟

چگونه عقرب ها را از حیاط خود دور نگه دارید؟ عقرب ها ترس را در دل بسیاری از مردم در سراسر جهان ایجاد می کنند. این موجودات شکارچیانی مرگبار با نگرش وحشیانه و ماهیچه ای برای حمایت از آن هستند. عقرب ها مانند بسیاری از موجودات دیگر با کنترل جمعیت آفات دیگر برای محیط زیست

ادامه مطلب »
جوندگان
مبارزه با موش
adminanti

چگونه از خانه خود در برابر جوندگان محافظت کنید؟

چگونه از خانه خود در برابر جوندگان محافظت کنید؟ هجوم جوندگان بیش از یک مزاحمت است. بلکه می تواند یک خطر جدی برای سلامتی ایجاد کند. جوندگان می توانند چندین بیماری از جمله لپتوسپیروز، تولارمی، تب خونریزی دهنده همراه با سندرم کلیوی و سندرم ریوی هانتاویروس را منتقل کنند. بنابراین لازم است اقدامات پیشگیرانه برای

ادامه مطلب »